Open brief aan fietsendief..

 

Tilburg, hier op Zaterdag 1 september 2012 … raakte ik mijn oude goede fiets kwijt.

Tegenslag, na mijn bezoek die middag aan de Beurs Bazouq,
was al mijn fiets even zoek, tot ik deze toch hervond,
was gewoon vergeten even waar die stond.

Tilburg, eerder daar op het NS-terrein zo buiten en met name binnen
Nu was die beurs daar in die Booghal, hier ook zag ik bekenden dan op nummer 3 al.
Ut Rooie Bietje de onbespoten tuinderij nu van Traverse,
stond erbij, eigen kweek in het groentenpakket , Lekker verse
ik keek ook nog in de Hall of Fame voor een kort verblijf,
zo daar op nummer vijf… nam nog wat maandflyers ook nog mee…
September hier een stapeltje van, voor het zo verder verspreiden
Leek dat mij wel een gewoon goed idee ik ging er wat meteen doen.
Mijn fiets zomaar ongevraagd meenemen
Hoe kon, Hoe kan je nu dit doen toch alleen voor even de poen ?
Wie van mij als bezorger nu een fiets jat
Diegene heeft echt geen fatsoen. Hoe kan je nu mij dit aandoen ?
Balen, want zonder mijn fiets kan ik in de stad niet veel …
Ut Rooie Bietje , even naar daar kan ik toch niet helemaal dat eind gaan lopen.
Wandelbos-laan van hier in West naar helemaal in Zuid, aan de Koningshoeven.
Jeruzalem nabij om zo toch daar op de tuinderij weer als gewoon te gaan vertoeven

Fiets

Gij weet toch wel, uit de Bijbel nog …. Gij zult niet stelen
Hoewel ik via de tuinderij met ook onbespoten bloemen
Even ook wel wat kan nog volop en gevarieerd zo noemen,
Ja zelfs van eigen kweek juist volop hier aanbevelen
Naast de groenten als ook het kleine of groter onbespoten fruit
Mijn specialiteit de bloemen, gewoon veel teveel om hier te noemen.
Asters, Scabiosa, Zinnia samen met Margrieten, gewoon om ervan te genieten
Dahlia’s nu dan of in de het voorjaar of narcissen-stelen
Bloemen nu stelen ook van een-jarigen, van vaste planten
Zonnebloemen, zoals ik ze meng daar, voor de vele vaste klanten
Dan bind ik die stelen graag bijeen met touw of anders elastiek
doe het daar ook gewoon voor het publiek …
Dichter zelfs dan even spontaan daar bijeen …
Vol ijver als altijd als de stapschrijver ….
Lees je dit, heb je nu heel spontaan spijt ?
Wilt gij nu met het stelen met mij delen.
Breng dan vlug mijn fiets terug
Beloon juist al mijn ijver
Mij dan als Stapschrijver
CHRIS

